Sunday, January 30, 2005

Apropos folketingsvalg

Hvad er det ved hende vejrpigen Maria Hørby, der får folk til at gabe op, som en baby der har hørt et brag? Jeg husker i hvert fald tydeligt da hun tonede frem på skærmen for første gang, lige ved siden af djursland, mens al hendes etniskhed og oversize rullekrave sweater dækkede for det meste af sjælland. Og så på klingende århusiansk lovede os nyere tider på DR under påskud af stiv kuling i farvandet vest for hybriderne. Wow. Himmelen kunne have faldet ned om siderne på vores sofa- ingen rørte sig. Selv jeg, der har bedsteforældre ex-bosiddende i Mocambique, og skuffen fuld af politiske korrekte barbiedukker, kunne ikke lukke munden. Samme neger-vejrpige-chok-faktor ramte mig lige i synet, da jeg forleden passerede valgplakat for Kristendemokraterne på Mimersgade. Der var hun sgu Maria Hørby. Nu som politiker. Kan ikke lade være med at tænke på om hendes spindoktor er Gunvor Bjerre. Jeg skammer mig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home